10 NAČEL BOLJŠEGA UPRAVLJANJA S ČASOM


V članku avtorica Helena Zajec ponudi nekaj nasvetov, s katerimi lahko hitro narediti prve korake k optimizaciji svojega časa.

  1. Načrtujte vaš (delovni dan) in opravila; ob zaključku delavnika ali zgodaj zjutraj pripravite načrt aktivnosti dneva pred seboj in se jih držite! Namenite temu dnevno vsaj (in največ!) 15 minut.
  2. Uporabljajte koledarje: v njih vnesite opravila, rok, ko morajo biti zaključene. Vidno označite tudi »rezerviran« čas, ko jih boste izvajali, da vas roki ne prehitijo.
  3. Predvidite čas za nepredvideno: načrtujte do 80% vašega časa, ostalo pustite prazno za nepredvidene aktivnosti (nujni klici, izredni sestanki, usklajevanja….) in premor med posameznimi sklopi opravil.
  4. Spremljajte uro in učite se iz izkušenj: zavedajte se porabljenega časa, vodite evidence in ustrezno korigirajte vaše načrtovanje. Naj bo vaš cilj končati nalogo pred rokom in priti na sestanek nekaj minut prej.
  5. Določajte nalogam prioritete in delegirajte! Odpravljajte aktivnosti, ki jemljejo čas in ne prispevajo k rezultatom vašega dela. Rezervirajte si čas za naloge, ki so pomembne za vaš razvoj in napredovanje, saj le redko postanejo nujne.
  6.  Naučite se reči NE, če veste, da za nalogo nimate časa oz. drugih nalog ne morete preložiti na kasnejši termin. In sprejmite, da je včasih je 80% zares dovolj dobro!
  7. Delajte osredotočeno in vzdržujte fokus na trenutni nalogi. Opustite hkratno delo na različnih nalogah. V največji meri se izogibajte motilcem in odpravite vse, kar vam jemlje dragocen čas (branje e-novic, socialna omrežja, zasebna pošta, ipd.). Vsako zadevo obdelajte le 1x, omejite preverjanja in zaključujte!
  8. Outlook postaja motilec dela št. 1. Predvidite čas za preverjanje elektronske pošte in ob delu na nalogah zaprite elektronske poštne predale. Če je le mogoče, prezrite ne-nujne telefonske klice in večino razgovorov opravite v času, ki ga za to rezervirate. Opustite brskanje po socialnih medijih.
  9. Pripravite in organizirajte svoj delovni prostor za delo: odstranite nedokončane naloge, moteče vsebine (časopisi, prigrizki, opomniki ipd.) in ugasnite računalnik oz. ekran. Če je potrebno, si zagotovite čas, ko boste popolnoma nemoteni (utišajte telefon, zaprite vrata ali se umaknite v prostor, kjer boste nedosegljivi). 
  10. Izračunajte, koliko je vredna vaša ure in kakšne so vaše dohodkovne ambicije. Ne glede na vašo marljivost; če boste namenjali glavnino vašega časa aktivnostim z nizko vrednostjo, bo takšna tudi vaša plača.
Ne pozabite: Nagradite se za uspešno in v roku izvedeno nalogo!

Bolje je delati pametno kot delati trdo.

Helena Zajec, avtorica članka, je NLP trenerka, osebna svetovalka in coachinja

Helena Zajec je certificirana trenerka NLP z mednarodno INLPTA licenco, mojstrica NLP in praktik NLP. Je moderatorka skupinskih procesov in poslovna svetovalka / coachinja na področju usposabljanja in razvoja vodij. 

Izvaja treninge NLP ter izobraževanja s področja osebne in poslovne komunikacije, čustvene stabilnosti, prodaje in osebnega razvoja, vodenja, upravljanja s s časom ter karizmatičnega javnega nastopanja. Na več kot 50-ih izobraževanjih je šolala že preko 600 slušateljev. 


Dela tudi kot osebni in poslovni coach in tako omogoča svojim slušateljem hitrejšo pot do aktivacije novih znanj v praksi.

Več o Heleni: TUKAJ

Preberite tudi:

 

Več člankov: TUKAJ