Negujte svoj (nezavedni) um!

Naš UM je najmočnejša sila našega življenja, zato je koristno razumeti, kako deluje. Še koristneje pa se je naučiti, kako ga usmerjati in nadzorovati. Kar 80 % našega uma predstavlja naše nezavedno (podzavest), ki danes deluje predvsem kot rezultat vseh naukov avtoritet zgodnjega otroštva, močnih čustvenih izkušenj, nasvetov in sporočil drugih (tudi TV) ter negativnih in pozitivnih življenjskih izkušenj. 


Tako so se oblikovali tudi naše vrednote, prepričanja, vedenjski, fiziološki in čustveni vzorci, mentalni filtri, strategije razmišljanja. Skratka vse, kar nas določa, kdo smo in kako živimo. 

Če vemo, da naš um deluje na osnovi vzorcev in po sistemu ponavljanja, potem lahko razumemo, zakaj se je tako težko znebiti nekoristnih navad: kako razmišljamo, kaj opazimo v sebi in drugih, kako vrednotimo življenjske priložnosti, kako se odzivamo v komunikaciji in ali smo pozorni na lepe, dobre, vesele plati našega življenja ali tiste temačne in negativne izkušnje. 

Zato vam v nadaljevanj ponujamo nekaj idej, kako poskrbeti, da boste nadzirali kaj vstopa v vaš um in vas oblikuje ter zagotovili, da bo vaš um nahranjen z dobrim

  1. Prepoznajte svoje nekoristne navade in zavestno odločite za spremembo. Vztrajajte pri novem vzorcu vsaj 21 zaporednih ponovitev (npr. 21x zjutraj vstanem in telovadim). V tem času vaš um razvije novo stabilno nevronsko pot in sami ste si »sprogramirali« svoj um! 
  2. Skuhajte si svoj »LONČEK SREČE« vsak dan zapišite na listek vse, kar ste tisti dan doživite lepega, prijaznega in navdušujočega. Vztrajajte mesec dni! Po mesecu dni si vzemite čas zase, lepo pogrnite mizo, morda prižgite svečko, si natočite kozarček najljubše pijače in odprite svoj lonček sreče. Vzemite si čas in preberite vsak listek posebej, podoživite dobre trenutke preteklega meseca in uživajte v novi perspektivi na vaše življenje!  
  3. Izvedite VEČERNO HIGIENO: ob koncu dneva ozavestite tudi, kaj vas je zmotilo. Umirite se in v svojem umu ustvarite mentalne slike motečih situacij, nato pa te slike mentalno pomanjšajte, oddaljite, zameglite, jih postavite v debel okvir, odvzemite jim zvoke ali pa morebitne glasove, ki so vas vznemirili spremenite kot v mešalnem studiu v zvok najbolj smešnega risanega junaka in jih obesite na steno spominov tako, da je slika obrnjena prosti steni;  
  4. Vklopite CENZURO: Ugasnite TV, odložite časopis in se odpovejte klepetanju z negativnimi posamezniki v vašem življenju: naš um namreč vse čas posluša in si ustvarja sliko o življenju, o sebi in drugih ter vodi vaše odločanje na osnovi informacij, ki jih sliši, vidi ali občuti. Katerih sporočil je v vašem vsakdanu več: prijaznih, dobrih in spodbudnih ali tistih, ki v vas ustvarjajo strah, žalost, jezo, negativizem, skepticizem ali slabo samopodobo? Postanite gospodar tega, kaj sme in kaj nima vstopa v vaš um in posrbite za mir znotraj sebe. Vztrajajte vsaj 3 tedne!

Ste kdaj razmišljali, kako ste pridobili svoje življenjske navade? Vam res vse koristijo?

Ne pozabite: vse kar počnemo, je stvar navad in vzorcev. Vabim vas, da zavestno razvijete takšne, ki vas bodo PODPIRALI in naredili vaše življenje PRIJAZNO in PRIJETNO. 

A POZOR: ni dovolj ideje prebrati in jih načelno sprejeti. Dobre ideje delujejo takrat, ko jih prenesemo v prakso in redno vadimo. 


Prestavljajte si svoj um kot mišico; če želite, da je v dobri kondiciji in vas podpre takrat, ko ga rabite, potem je čas za mentalni trening; za redno vadbo, ki vas vsakič znova popelje malce preko vaših (navideznih) zmožnosti!


Če imate težave vztrajati sami, se nam pridružite na NLP treningih, kjer spreminjamo naše načine razmišljanja in delovanja skupaj. Kot za tek, smučanje, fitnes, aerobiko, pilates, jogo tudi za mentalni trening velja – lažje je delati in vztrajati v skupini. 

Helena Zajec